طراحی لباس کودکان

طراحی لباس کودکان
 

طراحی لباس کودکان

 یکی از جذاب‌ترین بخش‌های طراحی لباس، طراحی لباس کودکان است.

طرح لباس کودک یکی از مواردی است که در هنگام خرید لباس کودک باید به آن توجه شود . در واقع یکی از نکات بسیار مهم که والدین در هنگام خرید پوشاک برای فرزندشان باید به آن دقت کنند; طرح روی لباس آن هاست. در طراحی لباس کودکان در کشورهای توسعه یافته به خاطر توجه لازم به روحیه کودکان و مهم بودن این نکته که شخصیت کودکان در سنین پایین شکل می گیرد، به انتخاب مد و طرح لباس کودکان دقت زیادی میشود.

بلوز شلوار دخترانه| فروشگاه پوشاک تن زین | تولیدی لباس دخترانه | تولیدی لباس دخترانه | فروش لباس بچه گانه در مشهد | لباس کودک در مشهد

اصول طراحی لباس کودک

 یکی از مهمترین اصول در طراحی لباس کودکان انتخاب رنگ مناسب برای لباس بر اساس سن می باشد؛ معمولا به دلیل تأثیر مستقیم رنگ ها بر روحیه کودکان و شکل گیری شخصیت آن ها یکی از بهترین انتخاب ها رنگ‌های روشن و شاد می‌باشند. بنابراین لباس های کودکان باید رنگ‌هایی داشته باشد که کودک را شاد و بانشاط کند.

 

انتخاب مناسب ترین پارچه برای لباس کودکان

هنگام طراحی لباس کودکان باید به این نکته توجه داشت که از پارچه هایی با جنس لطیف و ملایم استفاده شود که کودک در آن ها احساس سبکی و راحتی داشته باشد و پوست او را دچار حساسیت نکند. به همین خاطر نباید در تولید و طراحی لباس کودکان از پارچه های خیلی ضخیم استفاده کرد زیرا پوست کودک را آزار میدهد و همچنین پارچه های خیلی نازک هم گزینه ی خوبی نیستند. به این خاطر که باچند بار شست و شو به آسانی پاره می شوند و کیفیت اولیه را دیگر ندارند. بنابراین بهترین گزینه استفاده از پارچه های نخی است زیرا هم جنس لطیفی دارند و پوست کودک با آن سازگار است و هم اینکه کودکان در این لباس ها احساس راحتی خواهند داشت.

 

لباس های پسرانه

فروش جزئی و عمده پوشاک بهاره و پاییزه پسرانه تن زین

نکات طراحی لباس کودکان

  • دوخت لباس دخترانه با دوخت لباس پسرانه به دلیل تفاوت زیادی که با هم دارند نیاز به رعایت اصول بیشتری دارد که هنگام طراحی باید حتما به آن توجه داشت.
  • به دلیل اختلاف قد و وزن در کودکان، طراح لباس کودک باید از الگوی خیاطی برای تمام سنین کودکان استفاده کند.
  • در طراحی لباس کودکان چون کودک در حال رشد است باید در طراحی لباس او دقت زیادی کرد. به این صورت که چه در تولید و چه در توزیع اقتصادی باشد. به عنوان مثال یقه ی لباس کودکان باید آزاد باشد و یا کمر لباس های کودک باید کش دار و راحت باشد به همین دلیل لباس کودکان نباید یقه های تنگ و بدون دکمه داشته باشد.
  • نکته مهم دیگر این است که در طراحی لباس کودکان نباید از لباس‌های پر زرق و برق و پارچه های خیلی پرکار استفاده کرد ، چون شاید ظاهر خیلی خوبی داشته باشند اما سبب ایجاد حساسیت و قرمزی در پوست کودک خواهد شد.
 

لباس های دخترانه

فروش جزئی و عمده پوشاک بهاره و پاییزه دخترانه تن زین

اهمیت طرح لباس کودکان

طرح روی لباس کودکان باید به گونه ای باشد که با روحیات آنها سازگار باشد. یعنی انقدر جذاب باشد که نظر کودک را به خود جلب کند. بنابراین طرح روی لباس کودک اگر جذاب باشد علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد،  او را تشویق کرده و باعث میشود که کودک با علاقه زیادی لباس خود را بپوشد.  

 

تولیدی پوشاک تن زین، فروش انوع پوشاک دخترانه و پسرانه

mohammad
ارسال دیدگاه